• Peştele în lingură

    Se formează echipe compuse din maximum 5-6 copii. Fiecare membru al unei echipe trebuie să parcurgă un anumit traseu şi apoi să se întoarcă de unde a pornit, reuşind să susţină într-o lingură o figurină (din plastic), reprezentând un peşte. Echipele primesc câte un punct pentru fiecare membru al lor care străbate distanţa fără a scăpa peştele din lingură. Se acordă un punct suplimentar echipei ai cărei membri parcurg cel mai repede traseul. Câştigă echipa care la final acumulează cel mai mare punctaj.

  • La pescuit

    Participanţii sunt distribuiţi în mai multe echipe. Este delimitat un spaţiu în care sunt aranjate mai multe figurine care întruchipează peşti. Cu ajutorul unor "undiţe speciale" (dispozitive de prindere din plastic), participanţii trebuie să adune, pentru echipa din care fac parte, cât mai mulţi peşti. După ce toate figurinele au fost capturate, se stabileşte care dintre echipe a reuşit să strângă mai mulţi peşti, aceasta fiind desemnată câştigătoare.

  • Cât e ora pescarule?

    Animatorul/educatorul, jucând rolul Pescarului, se va poziţiona vis-a-vis de copii, care joacă rolul Peştişorilor. Aceştia îl vor întreba din când în când “Cât e ora, Pescarule?”. Dacă răspunsul lui este, spre exemplu – Este ora 9, peştisorii (copiii) trebuie să facă tot atâţia paşi spre Pescar (animator/educator) cât indică numărul 9. Când Pescarul le răspunde: “Este ora mesei!”, acesta poate alerga către oricare dintre peştişori cu scopul de a-l prinde pe unul dintre ei. Peştişorul care va fi prins se va alătura Pescarului, jocul reluându-se. La fiecare tură de joc, numărul pescarilor va creşte, iar cel al peştilor va scădea, până când va rămâne un singur Peştişor. Acesta din urmă va fi desemnat câştigătorul jocului.

  • Apă şi pământ

    Se întinde pe jos o frânghie suficient de lungă, încât toţi copiii prezenţi să poată sta în rând, pe o parte a ei. Animatorul/educatorul va propune ca de o parte a frânghiei să se considere a fi apă, iar de cealaltă parte, pământ. El va putea spune, fie din ce în ce mai repede „APĂ”, respectiv „PĂMÂNT”, fie aceste două cuvinte înglobate într-o poveste amuzantă şi atractivă, care să le conţină alternativ. La auzul cuvântului „APĂ”, copiii trebuie să sară imediat peste frânghie în partea reprezentată de apă. La auzul cuvântului „PĂMÂNT”, aceştia vor sări peste frânghie în cealaltă parte. Cei ce nu vor fi atenţi la comenzi vor fi eliminaţi rând pe rând. Copilul care va respecta instrucţiunile, fără a comite nicio greşeală, va fi desemnat câştigător.

  • Peştii zburători

    Fiecărei echipe sau perechi i se încredinţează unul sau mai multe baloane, pe care le vom boteza - cum altfel? – Peşti-balon. Balonul trebuie menţinut în aer un timp cât mai îndelungat, fără a atinge podeaua, respectându-se, totodată, indicaţiile primite din partea animatorului/educatorului: stăm într-un picior, atingem cu degetul aratator vârful nasului etc. Echipa care va menţine cel mai mult timp balonul în aer va fi desemnată câştigătoare.